Želite da menjate automobil? Koliko vam se puta desilo da u oglasima naletite na opis da auto nosi niskoprofilne gume? Znate li šta su niskoprofilne auto gume?
Visina bočnog zida gume meri se u odnosu na gazeći sloj koje je u dodiru sa tvrdom površinom, a dobijena veličina odrđuje profil pneumatika. Kada je pneumatik niskoprofilni onda je božni zid za razliku od uobičajenog niži, a samim tim se pneumatik montira na felne koje imaju veći prečnik.
Kada vlasnici automobila kupuju pneumatike niskog profila?
Ako menjate klasične točkove, niskoprofilni pneumatici vašem autu će dati sportski izgled, a novac koji ćete izdvojiti biće nemerljiv u odnosu na efekat koji se dobija. Konvencionalni izgled auta sada se menja. Nove, sjajne felne i niskoprofilne auto gume učiniće da se potpuno promeni izgled vašeg četvorotočkaša. Plastične ratkapne, standarde auto gume i čelične felne više nisu u modi, zar ne?
Šta se dobija menjanjem pneumatika?
Kada se odlučite za niskoprofilne auto gume, vaš automobil dobija bolje vozne karakteristike. I krivinama se bolje drži, a i ove auto gume doprineće opštoj stabilnosti tokom vožnje. E sada, nasuprot ovim pneumaticima su pneumatici koji imaju visoki profil i one se montiraju na standarne automobile, određene džipoce, ali se koriste i za bolide u trci Formule 1. Pravila takmičenja Formule 1 striktno su propisana, tako da zahtevaju ove pneumatike.
Prednosti nikoprofilnih guma
Bolji izgled je na prvom mestu. Međutim, kada je izgled u pitanju, neophodno je da se sa niskoprofilnom gumom uklopi odgovarajuća felna. Težište automobila zahvaljujući ovim pneumaticima se snižava, što ima negativne posledice tokom vožnje po neravnim površinama, ali pozitivno utiče na samu voznu dinamiku auta.
Glavne prednosti koje niskoprofilni pneumatici daju automobilima jesu sportski izgled automobila i bolja dinamika tokom vožnje, što doprinosi boljim performansama auta.
Međutim, postavlja se pitanje ograničenja profila guma. Gde je donja granica kada se snižava profil guma? Jedan inč tamo-ovamo ništa ne menja, ali ako se odlučite za tri inča niže auti gume, e onda se pobrinite za rizik kojima će one biti izložene u vožnji. Što su gume niže, to je veća verovatnoća da će brže doći do njihovog oštećenja. Bočna oštećenja pneumatika su često nepopravljiva, stoga razmislite o tome pre nego što se upustite u ovaj poduhvat.
Nedostaci nikoprofilnih pneumatika
Posebnu pažnju treba posvetiti nedostacima niskoprofilnih guma. Naime, morate biti posebno obazrivi tokom vožnje, ai ptilikom parkiranja. Kada se odlučite da pređete preko visokog ivičnjaka, budite pažljivi. Osim što se bočnja oštećenja guma ne mogu sanirati, niskoprofilni pneumatici povećavaju i rizike za oštećenje felni. Takođe, kada jednom bočni deo gume oštetite, saniranje podrazumeva kupovinu novog pneumatika. A to košta. Pogotovu kada su niskoprofilne auto gume i pitanju. Njihova cena je mnogo viša nego što je slučaj sa standardnim gumama.
Kada se sumiraju svi podaci sigurno je sledeće.
Prednosti niskoprofilnih guma su:
- Elegantan i lepši izgled automobila;
- Bolje performanse u vožnji;
- Trakcija bolja.
Nedostaci niskoprofilnih pneumatika su:
- Manje udobnosti tokom vožnje;
- Veći troškovi održavanja i menjanja guma;
- Rizik od oštećenja felni i sistema za oslanjanje točkova.
Kada se sve sabere i oduzme, na vama je izbor. Srećan put!