Bankarsko poslovanje se nije puno menjalo tokom vremena i pružaju se slične ponude: krediti, štednja, vođenje tekućih i deviznih računa…
Ipak, ono što se promenilo jeste način pružanja usluga u čemu je online poslovanje postalo standard i olakšalo vezu sa klijentima. To je uticalo na sve sfere usluga koje su dostupne širim narodnim masama.
Online otvaranje računa
Prva velika prednost jeste olakšan način otvaranja računa gde se putem sajta verifikuje osoba i njeni podaci pa se za 10 minuta završava cela procedura i moguće je postati klijent.
Sve usluge su dostupne putem internet komunikacije pa klijent nema potrebu da odlazi fizički u banku i može dobiti otvoren račun čak i ako filijala nije ni blizu mesta stanovanja.
Online krediti
Online krediti su krediti koji se brže i jednostavnije realizuju pa su i potencijalno jeftiniji za odobravanje.
Klijent, ali i oni koji to nisu, putem interneta apliciraju za sredstva i u najkraćem roku dobijaju potvrdu. To je moguće jer banka putem interneta mnogo brže skuplja svu dokumentaciju i ima mogućnost za bržu analizu u odnosu na klasične sastanke, zahteve i čekanje na razmatranje.
Neki online krediti se mogu odobriti i isplatiti za pola sata ili se makar može dobiti odgovor da li ispunjavate uslove iz kredita ili ne.
Ova usluga je učinila da poraste interesovanje za kreditima iako banke zapravo i nisu promenile ponudu puno.
Oročena štednja i štednja po viđenju – lakše dostupna
Oduvek postoji savet da je najbolje štedeti u banci. Oročena štednja donosi najveću kamatu bilo da je devizna ili oročena štednja u dinarima.
Kada banka posluje i preko interneta onda klijenti mogu da oročavaju sredstva lako, uz samo par klikova i da prate rast štednje. Kada istekne period deponovanja i oročena štednja donese zaradu, lakše se raspolaže sredstvima, sve online, putem aplikacije za pristup računu.
U budućnosti će ova prednost tek biti interesantna i to naročito kod banaka koje svoje online usluge kombinuju sa najvišim kamatama na štednju.
Sve šalterske usluge i pitanja menja online kontakt
Nema potrebe za čekanjem u banci, ugovaranjem sastanaka i gubitkom vremena. Online banka pruža mogućnost da se putem virtuelne veze ostvari kontakt i odgovori na sva pitanja.
I radnici banke su produktivniji i ostvare bolji učinak kada imaju kontakte putem interneta pre nego sastanke i konsultacije u fizičkom obliku.
Bankarske usluge su dobile mogućnost da šire pristup na klijente iz cele zemlje svojim poslovanjem putem interneta.
Klijenti dobijaju mogućnost da svojim sredstvima pristupe uvek i sa svakog mesta, da podižu kredite i da odvajaju novac za štednju, a da ni jednom ne odu u banku. To je podstaklo mnoge da odluče da iskoriste neku ponudu upravo zato što se nudi putem interneta i što je lakše dostupna.
I u narednom periodu se može očekivati veća digitalizacija usluga uz veći broj klijenta kojima je jako važno da ne gube vreme na mesečne finansijske transakcije. To je ono što očekuje gotovo sve vrste uslužnih delatnosti, a banke su samo pioniri koji su pokazali kako bi korišćenje interneta za biznis trebao da izgleda u praksi.