Neki učeni ljudi rekoše da nema nepogrešivih. I zaista tako i jeste. Zapitajte se koliko ste puta nešto pogrešili što iz neznanja, što zbog straha, što zbog brzopletosti. Neke greške se brzo zaborave, pa se i ponove, a neke stalno podsećaju na ono što možda nije bilo do nas, ali nas je koštalo što živaca, što novca.
Tako recimo, nekada do greške na polaganju vožnje dođe zbog nepažnje drugih učesnika u saobraćaju, kako vozača, tako i samih pešaka. Zato nemojte odmah sumnjičavo da gledate u nekoga ko vam kaže da nije imao sreće na polaganju. Iako možda zvuči čudno, ali kao i za sve u životu i za polaganje vožnje nekada je sreća presudna. Bez obzirа da li ste ranije imali iskustva u vožnji, pa vam polaganje dođe kao malo vozikanja od tačke A do tačke B ili ste početnik, treba imati na umu da se tokom vožnje mogu nametnuti neke nepredviđene situacije na koje vi ne možete da utičete.
Mi želimo da vam skrenemo pažnju na najčešće greške kada je obuka i polaganje vožnje u pitanju kako bismo ih predupredili ili bar pronašli najjednostavnije rešenje za njih.
Najčešće greške kandidata tokom polaganja vozačkog ispita
Uglavnom najčešća greška kandidata jeste nedovoljno obraćanje pažnje na promet u saobraćaju. Treba imati u vidu da drugi učesnici u saobraćaju nemaju obzira prema vama, jer oni ni ne znaju da li vi samo vozite čas ili ipak polažete vožnju. Obavezno obratite pažnju na retrovizore koji će vam pomoći da procenite da li možete bezbedno da se uključite u neku saobraćajnu traku, a ako vam oni ne pružaju dovoljno preglednosti, slobodno se izvirite kako biste bili sigurni da nema nijednog vozila. Na taj način ćete staviti do znanja komisiji da ulažete napor da biste bezbedno nastavili vožnju.
Neka od greški koju kandidat može da napravi jeste i pogrešna procena blizine drugog automobila. Iako vam se čini da se to vama ne može desiti, to je učestala greška kandidata, jer usled povećanog straha i treme, ne čudi zašto početnici teže procenjuju udaljenost drugog vozila tokom polaganja vozačkog ispita.
Prva, druga, rikverc…
Dovoljno se koncentrišite prilikom promene brzina, jer su to najčešće situacije kada se kandidatima vozilo ugasi. Imajte na umu da vam niko neće uzeti za zlo, ako na semaforu dok čekate da se uključi zeleno svetlo dva puta proverite da li ste ubacili u prvu brzinu, jer bolje dva puta proveriti nego ugasiti auto u trenutku kada treba da nastavite vožnju.
Takođe, posebno obratite pažnju na semafor, jer ukoliko vam se čini da će da svetli zeleno i da imate vremena da prođete, krajičkom oka bacite pogled na semafor za pešake, jer će vam on dati signal da li na vreme da počnete da usporavate vozilo. Svakako da je bolje na vreme početi sa snižavanjem brzine, nego naglo, jer upravo naglo kočenje može doprineti da padnete praktični deo vozačkog ispita. Naime, polaganje vožnje zahtva kako dovoljno znanja, tako i spretnost i sposobnst dobre procene u datom trenutku.
Pravo prvenstva prolaza ili stop?
Iako vam se čini da na toj deonici puta znate odlično koji se saobraćajni znakovi nalaze, nemojte da budete brzopleti, nego za svaki slučaj vodite računa o kojim znacima je reč. Imajte u vidu da je samo polaganje vožnje, nadzor komisije i čitava ta atmosfera sama po sebi stresna, što može dodatno uticati na vas. Zato dodatno vodite računa, prilagodite brzinu automobila uslovima puta, saobraćaju, vremenskim prilikama, ali i sopstvenim sposobnostima, jer ipak samo od vas zavisi kako ćete se snaći i koliko ćete spretnosti pokazati.
Takođe, posebno obratite pažnju na pešake i bicikliste, jer je često njihova nesmotrenost glavni uzrok vašeg nepoloženog vozačkog ispita.