U tržnom centru, turističkoj agenciji, velikim i malim marketima i lancima prodavnica, na ulici, u gotovo svakoj ustanovi – okruženi smo raznim štampanim materijalima koji se koriste u svrhe reklamiranja.
Mnogi će ih smatrati dosadnim i nepotrebnim, naročito jer misle da se marketing preselio samo u domen interneta, te je svaki drugi način oglašavanja davno prevaziđen. Međutim, moć koju imaju leci, brošure, katalozi, prospekti nikako nije opala, pa je i dalje takav materijal izuzetno važan u marketinškim potezima jedne firme ili institucije.
Mali rečnik reklamnog materijala na papiru
- Brošure – reklamni materijal koji se štampa na papiru. Informativnog je karaktera, a odlikuje ga format koji je uglavnom presavijen, te se na njemu nalazi mnogo informacija. Svakodnevno se viđaju kao umetnuti dodatak u novinama, na raznim štandovima, ponekad ih možete dobiti i na ulici, od ljudi koji ih dele besplatno.
- Katalozi – predstavljaju obimniji reklamni materijal koji služi da se na jednom mestu nađu svi proizvodi, odnosno usluge koje određena kompanija nudi. Poznati su akcijski katalozi koji se mogu videti u marketima i prodavnicama, u kojima su na jednom mestu svi proizvodi kojima je cena snižena. Takođe, poznata je i kataloška prodaja proizvoda, koja ima i svoju onlajn varijantu. U njima je popisano sve što određena firma nudi, a često su ispunjeni i slikama samih proizvoda.
- Flajeri – označavaju reklamni materijal koji je uglavnom malog formata i koji je namenjen pojedinačnim kupcima. Mogu biti jednostrano i dvostrano štampani, često se ubacuju kao reklama u poštanske sandučiće ili se dele na nekim prometnim mestima.
- Vizit karte – još manjeg formata nego flajeri, vizit karte sadrže osnovne podatke o firmi koju predstavljaju ili o pojedincu koji pruža određene usluge (advokati, menadžeri…) ili prodaje određene proizvode.
- Poklon reklamni materijal – jednostavno rečeno, ukoliko imate firmu i želite da je reklamirate, gotovo na svaki predmet danas možete ištampati logo svog preduzeća i ponudite ih klijentima na poklon.
Izrada i štampa brošura i kataloga, kao i ostalog reklamnog materijala
Sve navedene vrste marketinškog materijala u štampanoj formi izrađuju se na različite načine i u bezbroj varijanti. Kad je već klijent usmerio pažnju na vašu brošuru ili flajer, oni treba da budu urađeni u vrhunskom kvalitetu i štampi. Za svaku vrstu reklamnog materijala postoje i standardi u kojim dimenzijama se rade, te se katalozi najčešće rade u formatima papira A4 i A5, kao i B5 i B6. Najzastupljenija je digitalna i ofset tehnika štampe, pri čemu je digitalna pogodnija za manje formate. Što se dizajna tiče, u predstavljanju svojih usluga i proizvoda imate sijaset mogućnosti koje će doprineti vašoj atraktivnoj i nezaboravnoj promociji. Ostalo je na vašoj kreativnosti i domišljatosti kako da se izdvojite na tržištu prepunom sličnih ili istih vama. Sve što uložite u dobru i efektnu reklamu višestruko će biti vraćeno, naročito kada je u pitanju pozicija vaše firme i ugled koji će steći. Doslovno, izrada i štampanje brošura i kataloga u štampariji Zemunplast omogućiće da sve vaše zamisli, ma koliko inovativne i kreativne bile, postanu stvarnost.