Vitamini za kosu utiču na rast i zdravlje kose

Kosa sa reklame ideal je gotovo svih žena. Ali reklama je jedno, a realnost nešto sasvim drugo. U realnosti kosa nam opada, krajevi se listaju, nekom se više masti, a nekome je prilično suva. Zbog toga su žene sve više u potrazi za onim što bi moglo da poboljša stanje njihove kose. Prirodni preparati iz bakine kujne su veoma cenjeni, ali ponekad oni nisu dovoljni. Zato sve više žena uz pomoć sumplemenata vraća kosi stari sjaj. Postoji gomila vitamina za kosu, ali i minerala koji mogu poboljšati njen izgled. Otkrivamo neke od njih.

A, B, C, D, E nisu samo slova abecede

Istina je da vitamini za kosu nisu čudotvorni, ali su i te kako delotvorni. Jedan od glavnih vitamina za kosu svakako je vitamin A, koji sprečava opadanje kose. Najbolje ga je uzimati u kombinaciji sa beta karotenom, kako bi bio potpuno iskoristljiv. U suprtonom, može doći do prevelike koncentracije i gomilanja ovog vitamina za kosu u našem organizmu, a onda je šteta veća od koristi. Delotvoran je i zbog toga što reguliše nivo sebuma i sprečava da kosa bude suva. Kako smo krenuli abecednim redom, nikako ne bi trebalo da izostavimo vitamin B, tačnije kompleks ovih vitamina. Čak više od pet B vitamina učestvuje u procesima koji su odgovorni za rast i izgled kose, pa tako na primer unosom 2,4 mcg B12 možemo da držimo pod kontrolom opadanje kose. On je veoma značajan kod starijih ljudi, koji hronično pate od njegovog nedostataka. Pretežno se nalazi u mesu i mlečnim proizvodima. Za mekanu, sjajnu i elastičnu kosu zadužen je vitamin za kosu B3. Ali sa njim ne treba preterivati i zato je savet da se ne uzima više od 15 mcg dnevno, jer je niacin otrovan ukoliko se taloži u velikim količinama. Za jačanje korena kose idealna je biotin-B7. Pantenol je veoma značajan za stvaranje kreatina koji čini kosu. Takođe iz grupe B, inozitol ne samo da može sprečiti opadanje kose, već stimuliše njen rast. Vitamini za kosu od važnosti su i C i D. Prvi je poznat po tome što se bori sa slobodnim radikalima koji kosu čine suvom, beživotnom i ispucalom. Utiče i na proizvodnju kolagena od kog zavisi zdravlje kose, ali i kože glave. Vitaim D utiče na stvaranje novih folikula i tako dovodi do rasta kose. Kako vitamin D nedostaje većini ljudi, savetuje se uzimanje kroz suplemente, a neka optimalna doza je 15 mikrograma dnevno. Vitamin E poboljšava cirkulaciju i omogućava da kiseonik neometano teče i tako dovodi do stimulacije rasta kose. Ne uzimati više od 15 mikrograma dnevno.

Za celovitu priču važni i minerali

Osim vitamina za kosu, važnu ulogu imaju i minerali. Tako cink pomaže da normalno rade žlezde koje luče sebum. To da vam fali cink, ukazuje i opadanje kose. Međutim i neodstatak magnezijuma takođe može uticati na opadanje i lomljenje kose. Ipak od svih minerala presudno je gvožđe. Anemija i te kako utiče na opadanje kose, na suvoću i slabost kose. Zato je važno uzimati namirnice bogate gvožđem, crveno meso po 150 grama 4 puta nedeljno ili suplemente. 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Copyright Beograd na drugačiji način. 2021
Tech Nerd theme designed by FixedWidget