Koliko ste puta kao dete vikali i olovkom obeležavali svoje omiljene igračke u božićnom katalogu? Neka brošura koju je dizajner sa toliko ljubavi sačinio tada je odjednom pretvorena u platformu za crtanje i pisanje za malu decu. Dakle, katalog je ispunio svoju svrhu: a ta svrha bila je da katalog dostigne svoje ciljno tržište i da podstakne želju da se Deda Mraz (pssst: roditelji) pobrinu za njegovo ostvarenje.
Nostalgija – neprijatelj broj jedan za posao
U ovom slučaju, može se reći da se ovde radi o jednom veoma opasnom faktoru koji je neprijatelj broj jedan u bilo kojem onlajn poslu, a to je – nostalgija. Ako negde moramo gledati kada je u pitanju poslovanje, to je budućnost, a nikako ne prošlost. Ne možemo se oslanjati na lepe uspomene iz detinjstva. Međutim, uprkos svim novim alatima i tehnologijama o kojima pričamo, štampani katalozi se i dalje pojavljuju u poštanskim sandučićima, na vratima i među gomilama reklama na ulazima u prodavnice. Kako je to moguće? Šta je sa trendovima i ekološkom svesti? Da li ste se dobro odlučili kada ste prestali sa štampanjem kataloga ili je to bila veoma loša odluka?
Papir nikada ne umre, on se jednostavno reciklira
Dobra vest je da nijedna od opcija nije pogrešna i da papir nije toliko zagađivač koliko nam se možda čini. O ovom pitanju raspravlja se bar 10 godina: Zašto i dalje distribuiramo i primamo kataloge? Koji je razlog kada imamo pogodnost iPada i pametnih telefona i ako se potrošači i proizvođači žale da im štampani katalozi smetaju?
Da li je štampa kataloga zastarela?
Tokom godine 90% stanovništva u svom poštanskom sandučiću dobije neke vrste štampanih kataloga. Ova cifra govori u prilog tvrdnji da je štampa kataloga, tj. da se u tom mediju još uvek ogroman potencijal koji se često zanemaruje. A ako mnogi kupci i brendovi podignu obrvu na papirnom formatu, to nije zbog samog medija, već zato što nešto nije u redu. Moramo prestati sa razmatranjem štampanog kataloga kao zastarelog i nostalgičnog formata, i treba ga ceniti kao difuznu platformu koja može da se razvija i uklapa u digitalne alternative.
Katalozi koji završe u kanti za smeće nakon što su ih jedva prelistali su one stranice spajane zajedno sa mnoštvom fotografija natrpanih proizvoda, koji su potpuno neprivlačni; u pitanju je vrsta kataloga koji je pre dvadeset godina samo privlačio kolekcionare markica i decu. Međutim, ljudi vole da imaju nešto opipljivo jer, nakon što skoro čitav dan radimo ispred različitih ekrana, lepše je iskustvo kada pročitamo nešto na papiru nego kada posetimo veb sajt neke e-trgovine.
Zaključak
Zaključak je da, štampa kataloga definitivno spada u domet old school marketinga, ali, naprotiv, štampa kataloga nije zastarela, već nekada može da bude i osvežavajuća za određene potrošače. Jedino pitanje koje je bitno i koje bi trebalo sebi da postavite jeste, da li štampa kataloga može zaista da unapredi vaše poslovanje? Ovaj odgovor možete dati isključivo vi. Analizarajte kanale putem kojih komunicirate, analizirajte svoju ciljnu grupu, stavite sve na papir i probajte da date šansu ovom kanalu za prodaju.