Selidba u Beogradu – primer dobre organizacije

žena se pakuje

Neka istraživanja kažu da je uz razvod, gubitak posla i voljene osobe, selidba najveći stres u životu.

Selidba u Beogradu, našem glavnom i najvećem gradu je poseban izazov. Bilo da ste student pa odlazite u studentski dom ili u neki stan, bilo da selite celo domaćinstvo – jeste stresan događaj, ali blagovremeno i detaljno planiranje jedino je rešenje da izbegnete spomenuti stres.

Od prvih koraka kada krećete da tražite stan, od podizanja kredita, raspitivanja o školi u koju će ići vaša deca, od kupovine nameštaja, pa do biranja servisa ili agencije za selidbene usluge, kreće iscrpljujući posao.

Tu je najbitnije organizovati sebe i sve oko sebe i ako je ikako moguće – držite stvari pod kontrolom. Nažalost, mnogi ljudi podcjenjuju čitavu stvar i ne isplaniraju selidbu kako treba. Ko planira selidbu, u tekstu koji sledi može pronaći kratke i jasne informacije – uputstva o važnim aspektima selidbe kao takve.

Koje se najčešće greške prave pri selidbi?

1. Niste napravili plan selidbe unapred? Neophodna stvar! Čak i ako angažujete agenciju za selidbu, morate je obavestiti par dana unapred kako bi sve bilo u redu. Selektiranje i pakiranje pokućstva traje neko vreme, a mora se ostaviti „slobodnog hoda“ za nepredviđene promene (nov nameštaj stiže dan kasnije na novu adresu,  morate biti na raspolaganju šefu baš tog dana za selidbu, niste prikupili sve papire za nova lična dokumenta itd.).

Organizacija pripremne faze selidbe može dovesti do stresa.

  1. Niste kod kuće sa porodicom razradili procenu izdataka za selidbu? To ste trebali učiniti mesecima ranije! Postupak angažovanja odgovarajuće agencije za selidbu u Beogradu Beogradskeselidbe.com pokrenite bar nekoliko dana pre željenog datuma preseljenja (može i dosta ranije, nekoliko nedelja). Dobro razmislite, raspitajte se o preporukama, procenite ugled agencije. Neke od agencija dostave procenu čitave akcije (cene, uslovi, oprema za pakovanje tj. kutije, ambalaže…rokovi). Na vama je da budete dovoljno promućurni. Procene tome i služe – da se ne bi iznenadili na dan selidbe! Precizno uporedite usluge do tančina. Najbolje usluge selidbi nisu nužno one najjeftinije.
  2. Ostavili ste samo jedan dan za pakovanje? Vrlo pogrešno. Pakovanje nije jednodnevni posao i nikad ga ne ostavljajte za dan pred selidbu. Nedostatak materijala za pakovanje, dobar plan ili neorganizovan i traljav način pakovanja, samo su neki od problema sa kojima se sreću ljudi koji imaju tendenciju da se pakuju u žurbi. Počnite pažljivo da pakujete stvari na vreme, čim ugovorite dan za selidbu. Ne dozvolite da dođe dan selidbe, a da vi još uvek pakujete!
  1. Najvažnije stvari pakujete prvo? Sasvim pogrešno! Počnite sa pakovanjem onih stvari koje će vam najkasnije biti potrebne. Kutije sa stvarima koje poslednje spakujete i utovarite u kamion ili u kombi, trebalo bi biti one koje ćete prvo koristiti u novom smeštaju, one koje će vam prve zatrebati poput posteljine, jastuka, šerpi i čaša, četkice za zube, kućne papuče, pidžame.
  2. Niste obeležili kutije i vreće? Trebalo je. Ovde svi uglavnom greše – a to košta vremena i novca! Označite svaki sadržaj kutija, kao i odredišnu prostoriju (tipa, kuhinja, kupatilo…) što će pomoći i ljudima koji utovaruju i istovaruju vaše stvari. Dakle, pakujte u kutije stvari koje pripadaju određenoj prostoriji i napišite na njoj: za spavaću sobu, za kupatilo, za kuhinju. Osim toga, to vam itekako olakšava pronalazak stvari nakon premeštaja stvari i useljenja u novi stan. Označite prioritetne kutije sa A, B, C, ili brojkama, nekim simbolom. Obeležavanje i evidentiranje je takođe važno da se ne bi dogodilo da nedostaju neke kutije ili predmeti pošto već krenete. Nije loše u jednu kutiju staviti stvari „za prvu pomoć„, tu mislim na neke korisne stvarčice poput lampice, nekoliko peškirića, potrepštine za kupatilo, manji prekrivač, plastične čaše i tanjiriće. Sve ovo će zatrebati kad uđete u nov stan, a da ne kopate po kutijama i tražite iz čega ćete nešto prezalogajiti i popiti sok kad budete na izmaku snaga.
  1. Pakujete sve iz kuće, bez odabiranja? Još jedna stvar koju ljudi veoma često rade (i greše naravno) je što ne selektiraju stvari tj. ne lišavaju se viška nepotrebnih komada garderobe i ostalih stinica pre pakovanja. Preporuka koja je u stvari trebala da stoji na prvom mestu je: budite surovi prema svim stvarima koje ne koristite duže od godinu dana. Što će reći, razmislite dobro šta je to što vam zaista treba u novom stanu? Da li vam stvarno treba mantil i džemper kog ste obukli poslednji put pre dve godine? Da li će stare (vama više nekorisne ali vredne) knjige sa fakulteta možda više trebati nekoj gradskoj biblioteci, studentima? Ako vam selidba i bude teška za izvesti i predstavlja muku, makar je prilika da se otarasite balasta koji vam ne treba. Igračke – poklonite dečjoj bolnici, vrtiću, rođacima. Polomljeni alat, suvenire, šolje – bacite. Knjige – poklonite biblioteci, garderobu odnesite u Crveni krst. Zašto biste pakovali stvari (i plaćali prevoz istih) ako ne planirate da ih koristite u novom mestu stanovanja?

Ne samo da je skuplje, oduzima vreme i pravi gužvu več je i totalno beskorisno pomerati stvari s jednog mesta na drugo bez namere njihove skorašnje upotrebe. Što se više stvari oslobodite, manje vam ostaje da se spakujete. Logično.

  1. Zapakovali ste servis samo u kutiju, onako tanjir na tanjir? Nikako! Ako vam je stalo do servisa i ostalih drangulija koje se lako lome, ne štedite na materijalu za pakovanje. Dakle: kupite onaj pucketavi papir za pakovanje lomljivih stvari, ili pak papir kojim ćete obmotati slike ili figurice, ili ih samo dobro obmotajte krpama ili bilo kojom drugom tkaninom. Postoje dobro organizovani servisi za selidbu koji poseduju i takve kutije, papire, kese i druge stvarčice za pakovanje tačno određenih stvari poput posuđa, porcelanskih figura, slika. Možete iskoristiti i polovne kutije (one od flaša pića koje već imaju unutra pregrade, pa će dobro poslužiti za vaze, flaše, dugačke čaše). One služe svrsi sasvim dobro ako ih prelepite širokim selotejpom i učvrstite. Možda će vam zvučati smešno i beskorisno, ali odabir prave kutije/torbe u koju ćete spakovati neku stvar je veoma bitno jer nećete brinuti, lakše ćete preneti stvar do kamiona i iz njega. Koristite dosta papira i selotejpa. Dobro spakovne stvari su ključna tehnika u selidbi.
  1. Poslednja stavka je „obrnuta prva stavka„. Sednite u novom stanu i natenane sa porodicom ili osobom sa kojom ćete živeti razradite plan. Da, plan otpakivanja: gde će šta da stoji, ko će šta da radi, podelite odgovornosti i selidba će biti pesma!

Da li treba sto puta ponoviti, ne čekajte zadnji trenutak. Ako ne možete sami da se spakujete, uvek postoje servisi i agencije specijalizovani za selidbe. Pozovite servis koji je odgovoran, uslužan i tačan, ali im dajte dovoljno vremena. Selidba je ipak stvar dobre organizacije i dobrog planiranja.

2 comments on “Selidba u Beogradu – primer dobre organizacije”

  1. Hm.. Ali pre promene enterijera treba se preseliti A da bi se preselili treba izabrati agenciju za selidbe. Kako birati agenciju za selidbe?

    Šta izdvaja dobre agecnije za selidbe među desetinama sličnih agencija?

    Pošten pristup i odgovornost prema svakom poslu i klijentu,
    Savesni, odgovorni i stručni radnici,
    Realizacija i velikih i malih selidbi,
    Poštovanje dogovorenih rokova i uslova,
    Konkurentne cene,
    Besplatna procena selidbe.

    Nasa sugestija je da to budu agencije koje su stekele reputaciju:
    Agencija Milosevic
    Agencija Sokol

  2. Fino objašnjeno. Svaka selidba treba predhodno da bude dobro isplanirana kako bismo imali što manje glavobolja u toku same selidbe, pakovanja i raspakivanja u novom stanu. Ipak, mislim da je najbolje, posebno u današnje vreme, najbolje selidbu prepustiti firmi koja vrši selidbe, a mi taj dan da provedemo na nekom lepšem mestu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Copyright Beograd na drugačiji način. 2017
Tech Nerd theme designed by FixedWidget