Prvi bedem bezbednosti saobraćaja je auto škola

Generalno, na putevima u Srbiji dešava se veoma veliki broj saobraćajnih nezgoda, često i sa fatalnim ishodom. Nedovoljna obuka, i nepridržavanja saobraćajnih propisa prisutni su čak i kod profesionalnih vozača koji odgovaraju za živote mnogo ljudi.

Razlog tome su i različiti sistemi polaganja vozačkog ispita za različite kategorije proteklih decenja. Nedovoljno sistematična obuka u prošlosti uzrok je, prema mišljenju mnogih saobraćajnih inženjera, loših navika vozača i čestih rizičnih ponašanja.

Dobar izbor auto škole, koja se u potpunosti pridržava sadašnjeg zakona o saobraćaju i propisa rada auto škola, omogućava mladom vozaču sticanje važnih znanja i veština, te svesti o odgovornom vladanju za volanom.

Sistematičan pristup vozačkoj obuci

Obuka za vožnju prema novom zakonu je znatno sistematičnija i poklanja pažnju nekada zanemarenim detaljima. Pored toga, i polaganje za B kategoriju je znatno sistematičnije i strožije.

Kandidati moraju da pokažu zavidan nivo znanja, veštine i razumevanja saobraćajnih situacija nego što je to pre bio slučaj. Obuka za polaganje B kategorije čini 40 časova teorijske obuke, koja se održava u prostorijama auto škole i 40 časova praktične obuke. Kandidat može da ima najviše tri teorijska časa dnevno, što znači da teorijska obuka traje najmanje dve nedelje.

Nakon teorijske obuke se pohađa i polaže ispit iz Prve pomoći, a zatim sledi praktična obuka. Kandidat može da ima naviše dva časa praktične obuke dnevno. Najbolje je da kandidat završi kompletnu vozačku obuku u roku od dva meseca, što omogućavaju dobro organizovane auto škole.

Izaberite dobru auto školu

Dobra auto škola poseduje nekoliko stvari koje su nezamenljive tokom vozačke obuke. To su predani i strpljivi instruktori, koji su zaista na raspolaganju svojim kandidatima i ne koriste praktične časove za privatne poslove.

Zatim to je dobar vozni park auto škole. Ispravna vozila, koja su savremeno opremljena, omogućavaju da kandidati pravilno koriste sve uređaje u vozilu. Dobra auto škola poseduje i propisno opremljene učionice za teorijsku nastavu i za polaganje teorijskog dela ispita. I na posletku, da bi auto škola mogla da dobije dozvolu za rad mora da ima svoj propisno opremljen poligon.

Kada zadovolji sve kriterijume Agencije za bezbednost saobraćaja, auto škola može da nastavi sa radom. Ali tu za buduće kandidate nije kraj. Instruktori su oni koji zapravo čine srž škole. Dobri instruktori treba da na sistematičan način prenesu svoje znanje i iskustvo na mlađe generacije.

Dobar instruktor vožnje pažljivo prati ponašanje kandidata i koriguje njegove greške u hodu. Tu je od velikog značaja instruktorova elokvencija i brzina uočavanja grešaka. Prijatan i pristojan instruktor ne ulazi u privatnost kandidata za polaganje vozačkog ispita, već mu sa poštovanjem skreće pažnju na greške.

Tolerancija je od velikog značaja za efikasnost vozačke obuke. Nemaju svi kandidati iste motoričke i spacijalne sposobnosti i ne mogu svi istom brzinom da uče. Primedbe koje su izrečene blagim tonom se daleko pre prihvataju.

Kontinuirana edukacija

Kako se saobraćajni propisi menjaju relativno često neophodno je kontinuirano edukovanje vozača, kao i profesionalnih instruktora. Svi vozači treba s vremena na vreme da se podsete saobraćajnih propisa čitajući neki od priručnika.

Instruktori vožnje vremenom usavršavaju svoje pedagoške veštine, čime unapređuju svoje profesionalne sposobnosti. Nedavno propisano polaganje za instruktorsku licencu na svakih pet godina doprinosi upravo kontinuiranoj edukaciji instruktora i održavanju potrebnog nivoa profesionalnosti.

Izvor: AutoŠkolaFest.com

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Copyright Beograd na drugačiji način. 2025
Tech Nerd theme designed by FixedWidget