Google nam donosi inovacije u svetu digitalnog marketinga i predstavlja novu verziju usluge za praćenje analitike veb sadržaja pod nazivom Google Analytics 4 (GA4). Iako je ovaj proizvod najavljen pre nekoliko godina, zvanični prelazak na novu analitiku desiće se 1. jula 2023. godine, čime zvanično i prestaje da postoji stara Google Universal Analytics. Sve korisnike nove platforme očekuju brojne promene i navikavanje na drugačiji model praćenja i analize podataka, a to sa sobom povlači i detaljno upoznavanje sa GA4 funkcionisanjem, te što efikasnijim podešavanjem novog naloga.
Stručnjaci iz Googla preporučuje da se sa procesom adaptacije počne već sada, jer je potrebno određeno vreme da se korisnici naviknu na promene, budući da postoje brojne razlike u odnosu na prethodnu analitiku.
Karakteristike Google Analytics 4
Ovaj novonastali alat olakšaće praćenje performansi veb sajta i omogućiti da detaljno analizirate vaše marketinške poteze. Zasnovan na potpuno drugačijem modelu podataka, novi GA4 foksuiran je na različite interakcije i događaje (events), kao i na bolju zaštitu korisničke privatnosti. Ovaj model baziran je na obradi svake interakcije korisnika kao posebnog događaja (event).
Prelaskom sa prethodne verzije analitike koja je bila zasnovana na sesiji (session) i pregledima stranice (page view), dobija se preciznija analiza ponašanja korisnika na određenom veb sajtu. Samo pravilnim podešavanjem GA4 naloga i njenom implementacijom, iskusićete sve benefite koja ova platforma pruža svojim korisnicima.
Proces GA4 migracije i njeni izazovi
Google je objavio da 1. jula 2023. godine gasi svoju Universal Analytics, odnosno da prikupljanje podataka pomoću ovog alata više neće biti moguće. Iz tog razloga je neophodno da što pre započnete sa procesom prelaska na sledeću platformu i upoznate se sa načinom na koji funkcioniše nova GA4 analitika. Budući da se ove dve analitike značajno razlikuju, Google nije omogućio migriranje vaših trenutnih podataka sa stare Google Analytics na novu GA4.
Zato se preporučuje paralelno sakupljanje i obrađivanje podataka, te njihovo postepeno usklađivanje sa novim nalogom. Implementacija nije jednostavna i podrazumeva mnogo novina, podešavanja i detaljnog planiranja. Stručnjaci iz Four Dots tima razvili su uspešne strategije za migraciju i primenu GA4, čija podrška vam može pomoći da vaše marketinške kampanja ostvare očekivane rezultate i da dobijete maksimum iz korišćenja nove Google alatke.
Osnovne razlike između GA4 i trenutne Universal Analytics
Kako biste adekvatno izvršili transformaciju i počeli da koristite novi model praćenja i obrade podataka, važno je da se upoznate sa ključnim razlikama između trenutne i GA4 alatke. Kao što smo već napomenuli, osnovna promena kada je u pitanju prikupljanje podataka jeste merenje na osnovu događaja (events).
GA4 koristi mašinsko učenje kao sredstvo prikupljanja podataka i time omogućava detaljniju analizu korisnika veb sajta, čime se postavljaju jasniji ciljevi oglašivača. Pritom, nova analatika poštuje sve propise koji se odnose na onlajn zaštitu privatnosti, što se ističe kao velika prednost. Stavka koja je ostala u potpunosti nepromenjena jeste da je osnovna verzija GA4 besplatna, ali da naravno, postoji i premijum varijanta koja podrazumeva brojne pogodnosti u odnosnu na osnovnu verziju.
Svi benefiti novog Google alata
Kada se sagledaju sve pojedinosti koje novi model analize podataka sadrži, možemo slobodno reći da je GA4 veoma pouzdano i efikasno sredstvo za vođenje uspešnih marketinških kampanja. Na taj način stičemo uvid u ponašanje sopstvene publike i korisnika koji posećuju naš veb sajt, te imamo značajne informacije kada kreiramo buduće strategije i korake. Odlično je integrasan sa drugim Googleovim alatima, što omogućava lakše upravljanje podacima, a nudi i osveženi dizajn, na koji se korisnik vrlo brzo navikne.
Neminovno je da nas u julu očekuje ista promena i da ćemo biti prinuđeni da korišćenje dobro poznatog Google Analytics alata zamenimo novim. Ova činjenica nikako ne treba da izazove strah i neprijatnost, budući da je reč o naprednijoj verziji koja će nam doneti mnoge prednosti i olakšati nam upravljanje podacima. Uz adekvatnu pripremu i pravilno podešavanja naloga, GA4 platforma uneće mnoštvo pozitivnih promena i vašem marketinškom timu sigurno doneti uspeh.