U toku prethodnih godina su mnogi ljudi širom sveta imali prilike da otkriju sve čari kupovine preko interneta. Ali kao i sve drugo, tako i takva vrsta usluge naravno ima i određene mane.
Nije zgoreg pomenuti da je izrada internet prodavnice postala vrlo važan segment poslovanja mnogih kompanija i da se prosto utrkuju čija internet trgovina će biti kvalitetnije izrađena. Zapravo treba imati na umu da je konkurencija velika, kako posmatrano sa aspekta ljudi koji se bave trgovinom, tako isto i onih čije polje delovanja je usmereno na pružanje usluga izrade online trgovine.
Upravo zato bi odmah nakon donošenja odluke o usmeravanju poslovanja i ina internet, trebalo dobro razmisliti kome će izrada internet prodavnice da bude poverena. Ovde se properučuje uvek odabir one kompanije, koja svojim referencama, može da adekvatno odgovori na sva vaša očekivanja.
Izrada internet prodavnice – osnovni koraci
Dakle, kao što je već pomenuto, najbitnije je da nadležni u okviru neke kompanije donesu odluku o tome da žele svoje poslovanje da usmere i na online tržište. Odmah zatim je dobro da pronađu kompaniju, kojoj je izrada internet prodavnice primarna usluga kojom se bave i koji su se svojim radom dokazali na tržištu, te se mogu pohvaliti kvalitetnim online trgovinama, koje su izradili.
Posle toga je sve stvar dogovora.
Ono što je uvek preporuka u takvim situacijama, jeste da ako klijent nije posebno usmeren na oblast internet trgovine i nije anročito upućen u to kako bi trebalo da funkcioniše izrada internet prodavnice, valjalo bi da posluša profesionalce koji se time bave. U tom smislu bi takođe bilo dobro i da posluša njihove sugestije, jer su one sasvim sigurno dobronamerne i zasnovane kako na znanju tih stručnjaka, tako isto i na njihovom bogatom profesionalnom iskustvu.
Nakon dogovora, pristupa se postupku izrade internet prodavnice. A posle postavljanja na konkretnu web adresu, postoji mogućnost vršenja određenih izmena, ukoliko to bude bilo potrebno.
Prednosti i mane trgovine preko interneta
U prethodnom periodu, kada su ljudi silom prilika bili više kod kuće, nego vani i kada je čak u jednom trenutku bilo zabranjeno da izlaze bez preke potrebe, internet trgovina je bila ono što su mnogi otkrili. I baš iz tog razloga je bilo sve više kompanija, koje su shvatile koliko je takva vrsta trgovine bitan segment njihovog poslovanja, pa su se mnoge potrudile da što pre angažuju profesionalce za izradu internet prodavnice, kako bi i oni bili vidljivi na globalnoj mreži.
Pod pretpostavkom da internet trgovina konkretne kompanije funkcioniše besprekorno, pod čim ne mislimo samo na to da mora biti pregledna web stranica, već i da se poštuju rokovi za isporuku, ali i da je u pitanju kompanija koja svojim imenom stoji iza kvaliteta proizvoda, te da postoji korisnička podrška koja je maksimalno aktivna i ažurna, možemo reći da je izrada internet prodavnice bila profesionalna i da ne postoje mane koje bi mogle da ugroze korisničko iskustvo.
Međutim, ako se sve to ne poštuje i ako se ne vodi računa o tome da klijent mora da bude zadovoljan, kako kupljenom robom, tako isto i kvalitetom usluge konkretne web prodavnice, onda i te kako možemo govoriti o manama.
Još jedna vrlo značajna mana koju korisnici navode, vezana je za kupovinu odeće i obuće preko interneta, budući da nemaju mogućnost da je pre kupovine isprobaju.