Filter za vazduh kakav do sad nije viđen

Na veću i neracionalnu potrošnju goriva može uticati i filter za vazduh. Zato je važno na vreme ga menjati i to po tačno utvrđenim tablicama proizvođača vozila. To praktično znači da kada ga je proizvođač propisao da uradite zamenu filtera za vazduha tada ga i treba stvarno zameniti.

Majstori iz auto servisa poručuju da je zamenu filtera za vazduh, ali i goriva i ulja potrebno uraditi na svakih 10000 kilometara. Nakon pređene kilometraže posebnu pažnju treba obratiti na filtere za vazduh, jer su naši putevi veoma prljavi i prašnjavi pa se ovi filteri i brzo zaprljaju.

 

I za takve slučajeve postoji rešenje

 

Rešenje nam dolazi od Dragoslava Vujića, veštog pronalazača, veoma skromnog stručnjaka koji za sebe kaže da je samo jedan običan auto-mehaničar i čovek iz komšiluka. Njegov patent je filter za vazduh koji sam čisti.

Da bi demonstracija bila što realnija izabrana je Loznica i zmljani put pun prašine. Ovakvi uslovi su izabrani namerno, kako bi patent pokazao superiornost na dosadašnja rešenja. Samo na takvoj šljunkari biće simulirani teški uslovi eksploatacije vozila. Dragoslav Vujić je izabrao da svoj pronalazak ugradi u „taru 4×4“, pa ukoliko se on pokaže kao uspešan planira da proširi svoju ponudu.

Postupak montiranja opreme tekao je brzo i savršeno. Prvo su dvojica snažnih momaka montirali mašinu koja sa razlogom podseća na ogromni usisivač. Mašina se sastoji od ogromnog creva, s tim što ne poseduje kesu za odlaganje prljavštine, nego usisni materijal izlazi kroz za to predviđeni otvor. Tim stručnjaka je zauzeo mesto, obučeni u specijalno dizajniranu odeću kakve smo viđali u filmovima kada se bore protiv nepoznatih infektivnih bolesti. Dvojica iz tima stoje pored usisivača i usmeravaju crevo, dok je gospodin Vujić seda za svoju taru.

Za početak su učesnici eksperimenta pokušali da pokažu šta se dešava ukoliko naletimo na povećanu koncentraciju prljavštine, prašine, peska i drugih materijala. Takva je slika i prilika u predelima Azije i Afrike, ali i u specifičnim radnim mestima poput kamenoloma i rudnicima.

Nakon desetak minuta prave peščane oluje, posmatraju se rezultati i reakcija čudesnog filtera. Standardno vozilo ne bi izdržalo takve udare peska i prašine ali ne i vozilo koje ima ugrađen specijalni filter za vazduh. Standardnim vozilima bi bila potrebna brza zamena filtera za vazduh, jer bi se uuzaustavilo. Na tari se vide naslage prašine, ali je motor dobro zaštićen alu folijom.  Tek nakon ovoga upalio se agregat pa je automobil počeo sve jače da bruji. Nakon pet minuta rada motor je vraćen u „ler“. Usledilo je ono najzanimljivije-koji je rezultat ovog čudesnog filtera za vazduh?

Na mestu gde je do pre neki minut bilo naslaga peska, sada je potpuno čisto. Patent je u savršeno u redu. Ovaj patent ima veoma široku primenu jer se može koristiti za prečišćavanje vazduha u kamionima terencima i drugim tipovima vozila, ali , i čeličanama, drvare, cementare i drugim industrijskim postrojenjima sa prezasićenim česticama vazduha. Takođe, mogu naći primenu i u zatvorenim klima sistemima poslovnih zgrada.To je činjenica što ovaj auto deo čini drugačijim od drugih.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Copyright Beograd na drugačiji način. 2024
Tech Nerd theme designed by FixedWidget