Zima nosi brojne izazove sa sobom, bez obzira na šta i na koga se odnosi. Pripreme za zimu su kod svih mnogo temeljnije i duže, nego što su to pripreme za leto, kojih u suštini ni nema.
Jedan od najvećih izazova svakako jeste onaj koji se stavlja pred vozače, budući da je vožnja u toku zime, kada su dani hladni, dosta kraći, kada je kolovoz skoro uvek nesiguran, veoma otežana i prilično opasna.
Kao i uvek, upozorenja idu na stranu toga da ne vozite i ne krećete na duži put ukoliko to nije neohodno, ali da ako ipak morate, oprezno vozite pri mrazu, te poštujete sva pravila koja postoje i važe uopšte za ovaj period godine. Međutim, tu opreznost možete da ispoljite i osigurate kroz mnogo toga.
Zimska oprema
Obavezna stvar svakog vozača i vlasnika automobila jeste da početkom zime, tačnije, pre njenog kalendarskog početka, jeste da ima zimsku opremu u svom automobilu.
Naravno, najpre i najbitnije jeste promeniti gume, te umesto „običnih“ postaviti zimske gume koje imaju jaču i dublju šaru koja obezbeđuje bezbednije kretanje vozila i neproklizavanje.
Svakako, ukoliko se radi o nekim nepristupačnijim saobraćajnicama, planinskim predelima, osim zimskih guma, veoma bitni jesu i lanci za gume, bez kojih je u suštini u takvim uslovima i nemoguće voziti.
Veliki izbor simske opreme možete pogledati na sajtu silux.
Svetla
Zima sa sobom nosi i mnogo više vožnje po mraku, a osim toga, mraz i hladno vreme često donose vremenske nepogode, poput snega, kiše, magle, a sve to svakako utiče na smanjenu vidljivost na putu.
Smanjena vidljivost jedan je od najčešćih uzroka nesreća i sudara, zbog čega je na prvom mestu potrebno stalno proveravati stanje farova, maglenki, migavaca, kako biste bili uvek sigurni u njihovu ispravnost, ali i da ih koristite uvek onako kako je to propisano pravilima.
Farovi podrazumevaju duga i kratka svetla, pa tako pri jakom mrazu koji prati i magla, uvek koristite kratka ili poziciona svetla uz maglenke, odnosno svetla za maglu koja se nalaze ispod ili u farovima, dok će zadnja maglenka biti tu da onome ko dolazi iza vas na vreme saopšti vašu poziciju i upozori ga da je potrebno da smanji brzinu kretanja.
Ovo su suštinski samo dve, jako bitne stvari o kojima je potrebno voditi računa u svakom trenutku i koje treba pripremiti pre početka zime i dana kada je mraz nešto što je stalno i često.
Automobil svakako treba u potpunosti pripremiti pre same zime, tako što se upućuje na celokupni tehnički pregled i sve se priprema za vremenske neprilike koje su izvesne. Ali osim pripreme automobila, bitno je da u svakom momentu vozite savzno, oprezno i da usporite.
Brze vožnje nikako nisu preporučljive u periodu kada je mraz, bez obzira na to da li je brzina u okviru dozvoljenog, budući da se u takvim vremenskim uslovima na površini asfalta stvara sloj leda koji je veoma opasan i koji čak prkosi i najboljoj zimskoj opremi.
Zbog toga, jedan od saveta koji bi trebalo uvek da poslušate i praktikujete jeste i to da održavate bezbedno rastojanje od ostalih učesnika u saobraćaju, jer i ako dođe do nekog proklizavanja, nemanja kontrole nad vozilom, neće doći do sudara, već ćete bezbedno sačekati da se vozilo zaustavi ili pređe rizičnu deonicu puta.