NLP i poslovna komunikacija

U poslu name je od neizmerne važnosti da poslovna komunikacija bude efikasna. Dešava nam se da se nismo najbolje razumeli sa šefom ili smatramo da nam menadžer nije dao jasne instrukcije.

Možda nadređeni nije zadovoljan nama iako smo sve radili po dogovoru ili se možda nekad ne slažemo sa šefovom odlukom. Zbog ovih i mnogih drugih poslovnih situacija pitamo se kako da izložimo svoje mišljenje i da istovremeno zadržimo dobre odnose u poslovnom okruženju.

Oni koji misle da nisu prirodno nadareni za komunikaciju često se čude onima koji lako ostvaruju dobre odnose sa drugima. Međutim, bitno je znati da se komunikativne sposobnosti uče. Veštine komunikacije mogu lako da se savladaju uz rad na sitnim individualnim slabostima i kroz adekvatnu strukturu u komunikaciji koja se uči na NLP treningu. Savladavanjem ovih veština prevazilazimo izazove, doprinosimo organizaciji u kojoj radimo i iskorišćavamo naš pun potencijal.

Usaglasite se sa sagovornikom

U NLP metodologiji koja se bavi unapređenjem komunikacionih veština poznato je da se veći deo komunikacije odvija neverbalno. Osim što komuniciramo rečima, mi govorimo pokretima našeg tela, našim stavom, izrazom lica, načinu na koji pokrećemo oči, disanjem, intonacijom, itd. Ukoliko želite da vaš sagovornik, u ovom slučaju vaš nadređeni, primi vašu poruku pokušajte da se usaglasite sa njim na nivou verbalne i neverbalne komunikacije.

Prilagodite svoj gestikulaciju sa gestikulacijom sagovornika, uspostavite isti tonalitet i glas kao osoba preko puta vas. Ispratite suptilno njegove pokrete i način govora i prilagodite mu se. Na ovaj način se stvara poverenje. Svakom od nas prija sličnost i odgovaraju nam ljudi koji su slični onome što mi želimo da budemo.  

Usaglasite se sa sagovornikom i što se tiče vremena, mesta i sredstva komunikacije kako bi se on osećao prijatno. Procenite da li je dobar trenutak da mu se obratite.  Izaberite doba dana koje njemu najviše odgovara. Razmislite da li da se predpostavljenom obratite u okruženju gde su prisutne druge kolege ili da organizujete razgovor kada ste sami.

Budite pozitivni i postavite jasnu nameru

U poslovnoj komunikaciji je važno da se vodimo činjanicama i da sve primedbe, kritike i ostalo što je upućeno nama  ne shvatamo lično. Potrebno je izbeći emotivne i impulsivne reakcije. Pre razgovora bi trebalo da znamo koja je tačno naša namera i šta želimo da postignemo razgovorom.

Ukoliko bsimo na razgovor krenuli sa negativnim predubeđenjem i osećanjem neuspeha, naše ponašanje tokom razgovora nas ne bi dovelo do pozitivnog ishoda. Potrebno je da se usresredimo na pozitivno i da izbegavamo negativne tvrdnje i konfliktne reakcije.

Aktivno slušajte i budite precizni

Tokom razgovora mnogi prave grešku tako što ne slušaju sagovornika već su usresređeni na ono što oni imaju da kažu. Ovo je velika greška jer dobar komunikator je onaj koji zna da sluša.

Aktivnim slušanjem nećete propustiti da kažete ono što ste nameravali zato što ste prethodno već definisali jasnu nameru i cilj poruke koju želite da prenesete. Aktivnim slušanjem ćete bolje razumeti sagovornika i ostavićete utisak zrele i pouzdane osobe.

Kada postavljate pitanja ili izlažete temu razgovora trudite se da budete precizni. Pokušajte da budete što objektivniji, da ne izostavite važne informacije i da ne budete uopšteni. Postavite pitanje ili izgovorite mišljenje onim rečima i na način na koji će vas nadređeni razumeti. Potražite povratnu reakciju i mišljenje vašeg šefa o temi koju izlažete i time ostvarite dvosmernu komunikaciju.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Copyright Beograd na drugačiji način. 2024
Tech Nerd theme designed by FixedWidget