Kroz igru i stvaralački rad, kreativne igre i rešavanje brojnih zagonetki, kod dece se podstiče kreativno razmišljanje i motivacija. Igrom dete upoznaje svet oko sebe uz usvajanje brojnih nepoznatih pojmova i procesa, pri čemu navedeni aspekti utiču na razvijanje ideja i misaonih procesa.
Intelektualna sposobnost koja uključuje pamćenje i zapažanje, prisutna je kod sve dece, pri čemu roditelj ima osnovni zadatak za razvijanje i podsticanje razmišljanja. Roditelji često izazvani brigom i strahom, svoju decu kontrolišu u granicama između stvarnosti i mašte. Upravo u takvim vaspitnim i intuitivnim nastupima, roditelji sputavaju razvoj sposobnosti mašte. Najidealnije rešenje za stvaran razvoja misaonih procesa, upravo čine kreativni materijali.
Primena kreativnih materijala na razvoj misaonih procesa i usmeravanje dečijih talenata
Iako deca često nemaju granice tokom procesa razmišljanja između sveta mašte i realnih situacija, takav vid kreativnosti treba biti predstavljen kroz igru ili crteže. Navedenim načinom omogućava se podsticaj dečije mašte. Kada bi smo merili znanje sa maštom, podvukli bi smo jasnu granicu u važnosti na procese razmišljanja. Mašta ipak preovladava kroz dalji intelektualni razvoj pri čemu se znanje znatno proširuje kroz procese pamćenja. Kreativni materijal i njegova direktna upotreba u igri, kod dece podstiče socijalni razvoj, razmišljanje, opažanje, brže učenje i izražavanje mišljenja.
Među brojnim studijama sprovedenim na široj populaciji dece, uzrastu i polu, utvrđen je bolji stepen kognitivnih sposobnosti uz primenu kreativnih materijala. Deca koja uz pomoć kreativnih materijala crtaju, učestvuju u pravljenju raznih elemenata, kreiranju i uređenju prostora, imaju izraženije samopouzdanje. Na razvoj talenta poput kreativnosti za umetnosti slikanja, vajanja, muzike, pevanja ili ritmičkog igranja razvijaju se sposobnosti samopoštovanja i osećajnosti. Deca koja se bave kreativnim radom u školskim ili aktivnostima van škole, imaju manje stresa uz razvijanje empatije za svet oko sebe.
Kreativni materijali za izražavanje emocija i dečijih potreba čine raznovrsne boje, markeri, sličice kao i dekorativni materijali sa svim ukrasnim elementima. Uz celokupnu primenu svih navedenih materijala, digitalni svet koji prati razvoj navedenih tehnika pomaže u osmišljavanju i kreacijama ideja. Sa razvojem digitalnih tehnika, deca često realni svet zamenjuju za virtuelni i digitalni prikaz. Sa navedenom tehnikom ipak treba biti pažljiv, pri čemu tehnike takve primene trebaju biti ograničene.
Kreativni materijali kao odličan izbor za poboljšanje mentalnih sposobnosti
U psihologiji i celokupnom razvoju dece, vrši se primena kreativnih materijala kroz podsticaje u obrazovanju radi razvijanja svesti i dečijih potreba. Kroz nastavne jedinice likovne umotnosti, deci se pruža mogućnost izražavanja reči kroz mogobrojne likovne radove, time se osećanja pretaču u crteže i boje. Postoje i druge umetnosti kroz čije kreativne aktivnosti, emocije mogu biti izražene. Za razvoj kerativnosti i podsticanje emocija, deca pevaju, igraju, izvode procese pantomime i glume, sviraju i tome slično. Kao krajnji rezultata navedenih aktivnosti, nastaju sekcije, fotografije, filmovi, brojne slikovne umetnine, pri čemu se izražavaju umetničke crte sa svim vizuelnim elementima umetnosti.
Usled razvoja dečije kreativnosti stvaraju se kreativni centri, kao dopunski delovi obrazovnih i edukativnih ustanova gde deca stvaraju svoj zabavni svet. Na osnovu dostupnih knjiga, deca biraju ono što ih stvarno interesuje, pri čemu postoje izdvojene školice za sve afinitete dece školskog uzrasta.