Prisustvo preduzeća na Internetu, bez obzira kojoj oblasti poslovanja pripada, može imati ogroman uticaj na njegov poslovni uspeh. U današnje vreme neka preduzeća još uvek ne shvataju da će većina njihovih kupaca posetiti njihov web sajt pre kupovine.
Snažno prisustvo na Internetu, posebno web sajt, može biti od koristi za stvaranje više prihoda. Da, kvalitet vašeg sajta utiče na rezultate, ali hajde da razmotrimo za početak zašto je vaše prisustvo na Internetu od krucijalnog značaja za uspeh vašeg posla.
Zašto brojni biznisi i dalje nemaju web sajt?
Brojni su razlozi zbog kojih biznisi oklevaju da se uključe u online poslovanje. U nekim slučajevima oklevaju da se povežu na Internet jer smatraju da nisu dovoljno tehnološki upućeni i ne razumeju kako da upravljaju sajtom. U drugim slučajevima, firme su zabrinute zbog cene i troškova online prisustva. Neki treći se pitaju pak kako se uopšte pravi sajt i odakle krenuti?
Dobra vest je da na sva vaša pitanja imamo odgovore. Ako niste umešni da napravite sajt, postoje profesionalne digitalne agencije kojima je izrada sajtova svakodnevni zadatak. Izrada sajta se vrši samo jednom, nakon čega ćete imati web prisustvo zauvek, ako vi tako odlučite. Dakle, troškovi su jednokratni i ne moraju nužno da budu astronomski – cena izrade sajta kreće već od 300e. Održavanje sajta možete vršiti vi, uz malo informisanja, ili takođe možete angažovati nekoga da to uspešno odradi umesto vas. Sajt zaista nije bauk i kada ga jednom napravite i otpočnete online biznis, pitaćete se zašto to niste učinili pre.
Ako vam i dalje treba ubeđivanje, evo glavnih razloga zbog kojih je važno da vaše preduzeće ima vlastiti web sajt:
Kredibilitet
Jedan od glavnih razloga zašto bi trebalo da imate web sajt za vaše poslovanje je povećanje kredibiliteta vaše poslovne organizacije. Šanse su da postoji bar nekoliko firmi koje nude uslugu sličnu vašoj. Jedan od načina na koji se možete istaknuti je postojanje sajta koja izgleda dobro i jasno prenosi kvalitetne informacije vašim potrošačima.
Ako ne posedujete web sajt ljudi mogu dovesti u pitanje vaš legitimitet kao preduzeća. Posedovanje sajta je prilika da ostavite odličan prvi utisak i pružite ljudima ubeđenje da ste pravi odgovor na njihove upite.
Brend
Predstavljanje vašeg brenda potencijalnim kupcima jedna je od najvažnijih stvari koje možete učiniti. Jasnim utvrđivanjem ko ste, šta predstavljate i za šta se zalažete, povećavate šanse da vaši kupci kupuju od vas. Ovo je takođe nešto što vas može razlikovati od konkurencije. Bez web sajta to može biti izuzetno izazovno jer ljudi ne mogu lako pronaći kvalitetne i pouzdane informacije o vašem poslu.
Generisanje lidova
Možda je jedan od najintrigantnijih razloga da imate web sajt za vaše poslovanje to što sajt može povećati vaše šanse za dobijanje potencijalnih klijenata.
Kada vas ljudi pronađu na Internetu, zainteresuju se za vaš proizvod ili uslugu i požele da saznaju više, znaće kako da vas kontaktiraju zahvaljujući podacima na vašem sajtu, što vam daje priliku da povećate prodaju. Iako izrada i održavanje sajta imaju svoju cenu, ako se pravilno koriste, imaju pozitivan povraćaj ulaganja.
Organski saobraćaj
Kada budete na Internetu i imate sajt koji je SEO optimizovan, imate priliku da se prikažete među prvim rezultatima Google pretrage. To znači da kada ljudi unesu ključne reči tražeći proizvod ili uslugu, postoji velika šansa da će se vaš sajt pojaviti u rezultatima pretrage. Ovo vam daje priliku da drastično povećate bazu kupaca.
Ušteda vašeg vremena + korisnička usluga
Mnoga preduzeća primaju pozive od potencijalnih i postojećih klijenata koji zovu tražeći odgovore na jednostavna pitanja o lokaciji i radnom vremenu. Ako ne odgovorite na poziv, klijent ostaje nezadovoljan. Pozivi takođe mogu odvratiti vaše zaposlene od fokusiranja na najvažnije delove vašeg poslovanja. Posedovanje web sajta može smanjiti ove pozive i povećati unutrašnju produktivnost. U isto vreme, pomaže korisnicima u pronalaženju korisnih informacija bez potrebe da zovu, što na kraju pruža svestrano bolje korisničko iskustvo.
Ažuriranja i najave
Pošto vaš sajt radi 24 sata dnevno, lako je objavljivati ažuriranja i najave klijentima. To je način da ih obavestite o svemu što radite. Kada im je nešto posebno važno, poput promocije ili sniženja, povećava se šansa da izvršite prodaju.
Digitalni marketing
Ako planirate da iskoristite digitalni marketing kako biste povećali broj potencijalnih klijenata i unapredili vaše poslovanje, verovatno ćete želeti da usmerite saobraćaj na vaš web sajt ili landing stranicu. Da biste to učinili efikasno, iskoristite saobraćaj koji je odlazio na vaš sajt, kako biste mogli ciljati najkvalifikovanije klijente i ostvariti najbolji povrat ulaganja u odnosu na potrošnju na oglase. Ovo je nešto što se ne može podesiti retroaktivno, pa je najbolje da sajt pokrenete ranije, čak i ako trenutno ne planirate prikazivanje oglasa.
Web sajtovi su danas postali neophodni za poslovanje. Toplo preporučujemo da izradite web sajt, ako to već niste učinili. Vremenom ga možete poboljšavati u skladu sa vašim potrebama, ali ključno je da napravite prvi korak.