Pokrenuti sopstveni biznis je hrabra odluka. Svako ko se odluči na ovaj korak je osoba koja ima petlju i koja želi da nešto postigne u životu.
Nije svakome cilj da bude direktor velike korporacije, da bude najbolji sportista na svetu, da napravi neki poduhvat te vrste… Sve ciljeve i tuđe želje treba poštovati. Jer, kao što je nekome cilj da postane predsednik države, tako je i nekome cilj da, na primer, svoju strast prema spremanju hrane pretvori u sopstveni biznis od koga će pristojno živeti i raditi ono što voli. Dobar izbor u tom slučaju je otvoranje spostvene ketering agenciju. I oba cilja su magična i zapanjujuća, jer upravo tako izgledaju u glavama onih koji žele da ih ostvare. Ukoliko planirate da se bavite keteringom, treba da imate na umu šta je sve potrebno da biste uspešno pokrenuli ovaj posao. Nekoliko saveta dobili smo u agenciji BNB ketering Beograd i prenosimo vam ih u nastavku ovog teksta.
Ljubav prema pripremi hrane i hrani generalno
Nemojte nikako da krenete da se bavite keteringom ukoliko ne gajite ljubav prema kuvanju i spremanju. To je osnova. Sve što volite to vas i pokreće. Ukoliko nešto radite na silu ili samo zato što je moranje, onda to automatski propada i čak i ako vam dobro krene posao, možda ćete izgubiti volju za tim i smučiće vam se. Kada nešto istinski volite, onda će vam to ići lagano i od ruke i ta ljubav će se samo umnožavati i vraćati vam se troduplo.
Odlučite se za vrstu keteringa
Jasno je da u početku dok ne uđete u “fazon” nećete moći da pokrijete svadbe od 500 ljudi niti veće proslave. Na početku možete pripremati ketering za dečije rođendane, za krštenja, za male proslave, poslovne prilike, koktel žurke i slično. Vrlo je interesantno pripreamti ketering za dečije rođendane, jer tu vaša kreativnost dolazi do izražaja i posebno ljubav prema spremanju, jer znate da spremate za decu, što ima posebnu moć. Dečijih rođendana ima zaista mnogo, pa čak i da se orijentišete samo na ketering za rođendane, to će biti idelano, jer možete imati pregršt posla svakog meseca. Ipak sledeća stavka je važna, za bilo koji segment da se odlučite.
Morate da se posvetite margetingu i promociji
Ništa bez promocije i marketinga. U početku to može da bude i samo osnovni reklamni materijal, koji ćete deliti gde stignete ili kačiti ga na vidljiva mesta. To mogu da budu flajeri i slično, jer je to prilično jefitino i u trenutku kada ćete izdvajti veliki novac za bitnije stvari, ovo će vam zaista biti minimalno, a vrlo korisno. Zatim, preporuke zadovoljnih korisnika, prijatelja i rodbine imaju takođe značajan uticaj na dovođenje prvih klijenata. Društvene mreže i reklamiranje preko interneta je dobar način da proširite vest o svom novom poslu. Kasnije možete uložiti i u svoj sajt, štampati brošure o svojoj ponudi, snimiti reklamu za lokalnu radio stanicu…
Odgovarajući prostor i sve po standardima
Ne možemo da govorimo o ketering uslugama, a da ne spomenemo i one koji se na crno bave keteringom. Naime, kada je hrana u pitanju standardi su zaista visoki i strogi, i vrlo precizno regulisani zakonom i podzakonskim propisima. I zato se mnogi odlučuju da zaobiđu zakon, jer ne žele ili nisu u mogućnosti da isprate sve propisane standarde. Međutim, ukoliko želite da se ozbiljno bavite ovim poslom, onda zaista treba da ispunite sve propisane standarde. Ne samo zbog eventualne kazne, već i zbog klijenata koji će sigurno znati da cene kvalitet i bezbednost hrane.