Najčešći kvarovi automobila i kako ih se rešiti

auto motor

Kao i ljudi, tako i automobili ponekad doživljavaju male padove u svom radu i svakodnevnom funkcionisanju i potrebno im je malo “zdravstvenog” pregleda i neke posebne pažnje kako bi se vratili na pravi put. Dakle, nema potrebe da paničite ukoliko vaš automobil iznenada počne da se ponaša čudno. Čak i ako je vaš automobil nov, preduzimanje nekih mera predostrožnosti će vam samo pomoći da izbegnete ove uobičajene probleme sa automobilom u budućnosti.

Zato, ako vaš automobil ima problem, nemojte ga nikako ignorisati. Kvarovi automobila imaju tendenciju da budu progresivni, što znači da briga o malim, jeftinim popravkama sada, može uštedeti mnogo novca u budućim popravkama. Pored toga, održavanje vašeg automobila u dobrom stanju je presudan deo osiguranja da vi i vaša porodica uvek budete bezbedni na putu.

Pred vama su neki od najčešćih problema sa automobilima i šta možete učiniti kako biste ih rešili. Za sve ostale informacije o rezervnim delovima i servisiranju i održavanju vozila, posetite sajt MD auto.

#1 Problem sa startovanjem vozila

Kada je vašem automobilu potrebno mnogo vremena da startuje ili ako neće uopšte da pokrene motor znači da su posredi neki ozbiljni problemi ispod haube. Kako biste otkrili šta je u pitanju važno je da obratite pažnju šta se dešava tj. šta se čuje kada okrenete ključ. Ukoliko automobil uopšte ne daje znake života i ne vergla to je onda gotovo siguran znak da se radi o problemu sa akumulatorom. Bilo da je reč o ispražnjenom akumulatoru ili problemu sa klemama pobrinite se da potražite pomoć najbližeg majstora i oporavite svoj auto.

S druge strane ukoliko prilikom paljenja automobil vergla ili kašljuca, malo je teže dijagnostikovati, bez detaljnog pregleda, o čemu se radi. Uzrok za ovako nešto mogu biti svećice, alternator, zapišene dizne, ali i problem sa dovodom goriva u motor. Preporuka je da, ako niste već od ranije upoznati sa situacijom ispod haube, ne pokušavate sami da rešite problem kako se ne biste povredili i kako ne biste načinili još veću štetu.

#2 Pregrevanje motora

Indikatori koji mogu ukazivati na problem sa pregrevanjem motora su para ili dim koji dolaze iz haube ili ako je strelica na meraču temperature otišla “u crveno”. Pregrevanje motora može izazvati nekoliko različitih faktora, a najjednostavniji uzrok za ovako nešto jeste nedostatak rashladne tečnosti. U tom slučaju dovoljno je samo dosuti potrebnu količinu, ali ipak, postoje i mnogi ozbiljniji problemi koji mogu uzrokovati pomenutu pojavu, kao na primer curenje odnosno neispravna creva za rashladne tečnosti.

Najozbiljniji problem koji može dovesti do pregrevanja motora jeste neispravan sistem za hlađenje motora. Taj sistem čine pumpa, ventilator, hladnjak i termostat i važno je da svaki od ovih elemenata bude ispravan kako bi na adekvatan način radio i ceo sistem. Ukoliko je ovo slučaj, pomoć potražite kod stručnjaka kako biste na najbolji način otklonili problem.

#3 Curenje ulja – mali problem koji može izazvati velike nevolje

Curenje ulja i ne mora predstavljati krupan problem, ali mu se svakako mora posvetiti pažnja. U većini slučajeva crni masni trag na motoru ili ispod motora moguće je vrlo lako rešiti, ali u slučaju nemarnosti ovo može izazvati velike probleme, pa čak i uništiti motor. Zato, ukoliko primetite tragove i barice ispod svog automobila, ne čekajte mnogo pre nego što se odlučite da reagujete i rešite problem. Uzroci za curenje ulja su mnogobrojni, od nepravilnog dosipanja i prekomernog sipanja ulja, preko nedovoljno pritegnutog čepa, pa sve do oštećenog korita motora.

auto-gume-popravka

#4 Problem sa gumama – neujednačeno habanje

Ljudi uglavnom gume ne smatraju baš najvažnijim delom automobila iako je to potpuno pogrešno. Gume kao deo vozila koji je jedini u dodiru sa putem, spadaju u najvažnije delove vozila. Pored toga što gume treba da se prilagođavaju različitim sistemima vešanja i da odgovaraju precizno na komande volana, one treba da pruže udobnost u vožnji, kao i da budu trajne.

Iznad svega, da bi vozila bila bezbedna na putu, gume moraju biti sposobne da se nose sa silama koje utiču direktno na njih – kada se koči, ubrzava ili skreće. Ovo je posebno važno kada je put mokar i klizav ili pokriven sa snegom i ledom. Bilo da imate visokoprofilne ili niskoprofilne gume važno je da one uvek budu u adekvatnom stanju.

Osnovni uzrok zbog kojeg dolazi do svih problema sa gumama jeste neujednačeno habanje, odnosno neravnomeran gazeći sloj. Ukoliko je to slučaj razmislite o centriranju točkova, jer to može biti jedino rešenje za ovaj problem. Naravno, ukoliko golim okom primetite da je neka od guma pohabana više od ostalih, obavezno je zamenite.

#5 Škripanje kočnica – uzroci

S obzirom na to da su kočnice izuzetno važan segment svakog automobila, jednako je važno da one budu u odgovarajućem stanju, pre svega sa aspekta bezbednosti. Ako čujete da vaše kočnice škripe proverite kakvo je stanje sa kočionim pločicama, odnosno da li su možda labave ili se na njima nakupilo prljavštine. Ipak, najčešći uzroci za škripanje kočnica su:

  • nejednako potrošene pločice
  • neujednačena površina pločica
  • oštećena zadnja strana pločica
  • izraženo krivo trošenje pločica
  • neispravan rad kočione čeljusti

Neke stvari svaki vozač može proveriti ili uraditi sam, ali je za složenije zahvate najbolje rešenje odlazak u ovlašćen servis, jer su kvalitetno odrađen posao i pravovremeno reagovanje od presudne važnosti za dugovečnost automobila i svih njegovih delova. Dobro je znati da, ukoliko vam se neki od pomenutih ili bilo koji drugi kvar desi na putu, se možete obratiti AMSS koji nude sve vrste pomoći na putevima, ali i korisne informacije koje vam mogu dosta pomoći u vožnji.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Copyright Beograd na drugačiji način. 2024
Tech Nerd theme designed by FixedWidget